Skip to main content

sambungan.........Hari Murabbi SRAF ~

Boleh dikatakan sambutan hari murabbi tahun ni agak sederhana berbanding tahun lepas....thn lepas acara2 lebih menarik dan amat meriah sekali...apapun syukran jazilan kepada AJK Majlis Sambutan kerana berhempas-pulas untuk buat yang terbaik. Tahun ni guru2 SRAF dapat sejadah sbg hadiah dari PIBG SRAF..klu thn lepas pihak pengurusan sekolah yg bagi sejadah...p/s: haa..kawan2, korang klu solat tu bior khusyuk yer , jgn dok belek je sejadah tu..hehehe~ . Macam biasa sesi menerima hadiah daripada anak2 murid yg paling best...kat sini kita boleh tengok sapa muallim/mah yang paling popular dan sebaliknyer....hehehe jgn marah yer pada muallim/mah yang dapat hadiah sikit tu. 
Berdasarkan pemerhatianku sejak mengajar di sini hampir 19 thn...cir-ciri muallim/mah yang paling popular dan paling banyak dpat hadiah ialah....pertama , muallim/mah yang baru...kedua yg muda dan cun...( e'eh..bukan ke aku pun cun jgak kan..hehehe) , ketiga yang lemah lembut kdg2 yg lemah lembik orang nyer....hahahaha...begitulah persepsi bdk2 sekarang...apapun tak kisah la tu...bukan jumlah hadiah yang menjadi ukuran kepada aku sebenarnya...tpi sejauh mana dan sebanyak mana kita berusaha untuk mendidik mereka menjadi insan rabbani yang soleh wa musleh kerana itulah matlamat pendidikan sebenarnya....Syukur alhamduillah di atas ingatan anak2 didik dan bekas2 anak2 didik sekalian...yg penting kalian mengamalkan ilmu yang disampaikan oleh para muallim/mah kerana itulah ganjaran yang paling besar di sisi ALLAH S.W.T.
Berbalik kepada majlis sambutan di sekolah tadi....ermm..tak habis lagi tau. Acara diteruskan dengan sukaneka, muallim dan para banin beraksi di padang mini sekolah manakala muallimah dan para banin bersukaneka di tapak perhimpunan sekolah...mcm2 aksi menarik yang dapat kita lihat. 
Makan rehat para muallim/mah di'sponsor' oleh Puan Juraidah, emak kepada Meor Muhamad Najmuddin murid tahun 5...nasi ayam berempah..hmmm mmg delicious dan fovrite kami...tima kasih daun keladi Puan Juraidah..(^_^).
Selesai sukanneka...tiba giliran murid2 SRAF untuk menghiburkan hati para muallim/mah di samping menunjukan bakat terpendam mereka. Majlis pada hari tu diakhri dengan acara bertukar2 hadiah di kalangan muallim/mah dan hadiah istimewa dari murid2 tahun 6. 
nie antara muallim yg popular kat sekolah....hehehe~ ansori my ex-student yg skng mengajar di sek yg sma.

apalah yg korang dok usung guni tu ke sana ke mari...nk jadi musang berjanggut ker?~

juara tiup belon semestinya jatuh kepada cik Nurul Izati Farhana....ahaks~ u mmg kelas la bebeh!

ish..ish..izati semua acara ko nk rebut...acara ni pun anti juara...sanggup tu tolak anak murid ke tepi...hehe~

masing2 mempuyai gaya tersendiri dlm acara boling nie...apa yg penting mmg bola tak masuk longkang~

and the winner goes toooooo..... group mualim yg hensem & lagi kacak...tahniah~

Comments

Popular posts from this blog

Oh Bulan !!!

"And made the moon therein a [reflected] light and made the sun a burning lamp?" Nuh [71:16]

Benarlah kata-kata ini....Penantian Satu Penyeksaan